Partenariatu ecunomicu cumpletu regiunale

U Partenariatu Economicu Regionale Comprensivo (RCEP /ˈɑːrsɛp/ AR-sep) hè un accordu di cummerciale liberu trà e nazioni di l'Asia-Pacificu di l'Australia, Brunei, Cambogia, Cina, Indonesia, Giappone, Laos, Malaysia, Myanmar, Nova Zelanda, Filippine, Singapore, Corea di u Sud, Tailanda è Vietnam.

I 15 paesi membri contanu circa 30% di a pupulazione mundiale (2,2 miliardi di persone) è u 30% di u PIB glubale ($ 26,2 trilioni) da u 2020, facendu u più grande bloccu cummerciale in a storia.Unificà l'accordi bilaterali preesistenti trà l'ASEAN di 10 membri è cinque di i so principali partenarii cummerciale, u RCEP hè statu firmatu u 15 di nuvembre di u 2020 in un Summit ASEAN virtuale ospitatu da Vietnam, è entrerà in vigore 60 ghjorni dopu a so ratificazione da almenu. sei ASEAN è trè firmatari non-ASEAN.
U pattu cummerciale, chì include una mistura di paesi à redditu altu, mediu è bassu, hè statu cuncipitu à a Cumita di l'ASEAN 2011 in Bali, Indonesia, mentre chì i so negoziati sò stati formalmente lanciati durante a Cumita di l'ASEAN 2012 in Cambogia.Hè previstu di eliminà circa 90% di i tariffi nantu à l'impurtazioni trà i so firmatarii in 20 anni da l'entrata in vigore, è stabilisce regule cumuni per e-commerce, u cummerciu è a pruprietà intellettuale.E regule d'origine unificate aiutanu à facilità e catene di furnimentu internaziunali è à riduce i costi di l'esportazione in tuttu u bloccu.
U RCEP hè u primu accordu di cummerciu liberu trà a Cina, l'Indonesia, u Giappone è a Corea di u Sud, quattru di e cinque più grandi economie in Asia.


Tempu di post: 19-mar-2021